رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

کمیته فیلترینگ متولی برخورد با عاملان فروش VPN در کشور

عضو ناظر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت: این کارگروه متولی نظارت و برخورد با عاملان فروش VPN در کشور است و وزارت ارتباطات اجراکننده دستورات است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  خانه ملت، رمضانعلی سبحانی‌فر درباره وجود مافیای تجارت میلیاردی فروش VPN و فیلترشکن در کشور، گفت: استفاده گسترده از وی‌پی‌ان و فیلترشکن برای دسترسی به شبکه‌های مجازی فیلتر شده، تجارت پرسودی را برای برخی از افراد ایجاد کرده است.  

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شناسایی فروشندگان فیلترشکن، کار تخصصی و بسیار پیچیده‌ای است، افزود: متولیان و متخصصان باید در رابطه با عاملان فروش وی‌پی‌ان اظهار نظر کرده و اعلام کنند که این افراد داخلی و یا خارج نشین هستند.

عضو ناظر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای، با بیان اینکه بسیاری از سایت‌های فروش وی‌پی‌ان و فیلترشکن مجهز به درگاه بانکی و خدمات پرداخت آنلاین هستند، گفت: افرادی که در سایت‌ها با درگاه‌های بانکی مجاز اقدام به فروش VPN می‌کنند به راحتی قابل شناسایی بوده و دستگاه‌های نظارتی و متولی باید به این موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات متولی برخورد با فیلترشکن‌ها و کاسبانش نیست، اضافه کرد: متولی نظارت و برخورد با عاملان فروش وی‌پی‌ان، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و دادگاه‌های مربوطه بوده و وزارت ارتباطات تنها اجرا کننده دستورات است.

منبع : مهر

۵ اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!


در بازاریابی هر چقدر بیشتر به داده‌ها توجه کنید و از تصمیمات احساسی فاصله بگیرید، عملکرد بهتری خواهید داشت؛ این بدان معنا نیست که از آنچه باور دارید دست بکشید، بلکه مشکل آنجاست که بازاریابان ۸۰ درصد به احساس خود و ۲۰ درصد به داده تکیه می‌‌کنند!

5 اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!

"رشو رایتی" یک مدیر بازازیابی و کارآفرین در مقاله‌ای در سایت "اینترپرونوئر" که اخبار حوزه‌ کارآفرینی را پوشش می‌دهد، به نحوه تصمیم‌گیری صحیح در حوزه بازاریابی پرداخته است.

به‌طور کلی بازاریابی می‌تواند به گسترش تجارت شما کمک کند اما بیشتر بازاریاب‌ها یک سری اشتباهات را مکررا تکرار می‌کنند؛ زمانی که تمام اطرافیان شما در حوزه بازاریابی عیناً مثل هم اشتباه می‌کنند، بسیار دشوار است تا رویکرد خود را اصلاح کنید.

اگر می‌خواهید روش بازاریابی خود را ترمیم کنید تا بتوانید از سرمایه‌گذاری خود در این حوزه بهره کافی را ببرید، زمان آن فرا رسیده تا از این اشتباهات مشترک پرهیز کنید:

1. بر احساسات تکیه کنیم یا بر داده‌ها؟!

تکیه کردن بر گمان و احساس خود مبنی بر اینکه چه کاری نتیجه خوبی در پی خواهد داشت، می‌تواند یک اشتباه پرهزینه باشد؛ این اشتباه بسیار مرسوم بوده و حتی بازاریابان با تجربه نیز آن را مرتکب می‌شوند! با توجه به ابزارها و برنامه‌های موجود برای شرکتها، به منظور جمع‌آوری و بررسی اطلاعات، واقعاً بهانه‌ای برای تصمیم‌گیری براساس احساسات وجود ندارد.

هر چقدر بیشتر به داده‌ها توجه کنید و از تصمیمات احساسی و گمان افراد فاصله بگیرید، عملکرد و کارایی بهتری خواهید داشت؛ این بدان معنا نیست که از آنچه باور دارید درست است دست بکشید، بلکه مشکل آنجاست که بازاریابان 80 درصد به احساس خود و 20 درصد به داده تکیه می‌کنند! در صورتی که روش صحیح دقیقا برعکس است.

2. کپی برداری از دیگران منجر به کوته‌نظری و غرور کاذب

اگر همه در تیتر نامه الکترونیک خود از شکلک استفاده کنند،‌ آیا شما نیز این کار را می‌کنید؟!

به احتمال بسیار زیاد،‌ بله! در دنیای بازاریابی اکثراً همه پیرو هستند؛ اگر همکار بازاریاب ما از یک کانال بازاریابی و روش فروشی خاص استفاده کند،‌ ما هم از همان روش و کانال استفاده خواهیم کرد، به‌جای آنکه از ذهن خود استفده کنیم، بیشتر متمایل به مسیری هستیم که اکثریت در آن گام برمی‌دارند.

حال نمی‌خواهیم بگوییم که استفاده از روشی که نتیجه می‌دهد، اشتباه است اما کپی برداری از آنچه دیگران انجام داده‌اند،‌ همیشه بهترین راه برای رسیدن به موفقیت نیست و می‌تواند منجر به کوته نظری و غرور کاذب شود.

3. استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی و ندادن زمان کافی به آنها برای بازدهی

امروزه اکثر بازاریابها با ورود یک کانال جدید متوجه آن می‌شوند و آنرا برای بازاریابی استفاده می‌کنند و زمانی که نتیجه سریع نمی‌گیرند، ناامید می‌شوند و از آن دست می‌کشند! این یک راه سریع و آسان برای سوزاندان بودجه خود است.

حرکت سریع دنیای دیجیتال بدان معنا نیست که شما از سرمایه‌گذاری خود، بی‌درنگ سود می‌برید؛ صرفنظر از کانال بازاریابی که استفاده می‌کنید، چه اینستاگرام، تلگرام و یا واتس‌آپ، مخاطبان شما، انسان هستند و این مسئله باعث می‌شود تا برقرای ارتباط شما با آنها مقداری طول بکشد!

به‌جای آنکه روی یک کانال جدید زمان بگذارید،‌ سعی کنید تا برای مشتری‌های خود یک راه خرید آسان فراهم کنید.

4. اجرا نکردن رویکرد "کایزن" در بازاریابی

آیا با رویکرد کایزن آشنایی دارید؟ توصیف ساده این روش آن است که ما باید با ایجاد تغییرات کوچک به‌دنبال تکامل مداوم باشیم؛ این تغییرات کوچک می‌تواند یک بازدهی عمده، عمیق و مثبت در کار ما داشته باشد.

این رویکرد در بازاریابی بدان معناست که صرفنظر از آنکه ما چقدر موفق یا دانا هستیم، نباید بر پیروزی‌های گذشته تکیه کنیم و یادگیری را متوقف کنیم مخصوصاً در دنیای امروز که تکنولوژی و هوش مصنوعی، روش‌های بازاریابی را تغییر می‌دهند.

آیا از این رویکرد در بازاریابی خود استفاده می‌کنید؟ آیا در آن ثبات دارید؟ به یاد داشته باشید که ثبات کلید پیروزی است.

5. فراموش کردن مشتری شماره یک

زمانی که یک بازاریاب می‌خواهد رشد فروش خود را افزایش دهد، اغلب روی به دست آوردن مشتری جدید تمرکز می‌کند! نیروی بسیار زیادی صرف جذب بازدیدکننده‌های جدید و تبدیل آنها به مشتری می‌شود؛ بدین ترتیب مخاطب اصلی که همان مشتری‌ها هستند به سادگی فراموش می‌شوند!

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال فروش محصول به یک مشتری موجود بین 60 تا 70 درصد است در حالیکه برای یک مخاطب جدید این رقم چیزی در حدود 5 تا 20 درصد است!

به‌طور میانگین، مشتری شما از یک مشتری جدید 33 درصد بیشتر هزینه می‌کند همچنین افزایش سرمایه 5 درصدی در زمینه ابقاء مشتری، بازدهی 25 تا 95 درصدی دارد.

به همین علل بهتر است تا بر روی مشتری‌های موجود خود تمرکز و سرمایه‌گذاری کنید؛ صرفنظر از این آمارها بسیاری از شاغلین حوزه بازاریابی، مشتری‌های موجود خود را نادیده می‌گیرند!


منبع : خبرگزاری تسنیم

معرفی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ، اثر استیون هاوکینگ


استیون هاوکینگ، از درخشان‌ترین چهره‌‌های تاریخ علم، سال گذشته دیده از جهان فروبست. اما قبل از وداع، آخرین هدیه‌ی خود برای بشریت را به‌یادگار گذاشت: کتابی با عنوان پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ.

«پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ»، کتاب علمی عامه‌پسندی به قلم استیون هاوکینگ است. این کتاب مدتی پس از درگذشت پروفسور هاوکینگ از سوی «انتشارات هودر و استاتن» انگلستان به چاپ رسید. هاوکینگ در آخرین کتاب خود، به برخی از بزرگ‌ترین اسرار جهان ما پرداخته و مطابق انتظار هوادارانش،‌ بر این نگرش مشهورش تأکید داشته که علم بهترین راهکار برای رفع مشکلات کره ‌زمین است.

بخش‌های کتاب

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ به جز دو پیشگفتار (یکی به قلم ادی ردمین-بازیگری که به‌گفته‌ی هاوکینگ نسخه‌ی خوش‌تیپی از او را در فیلم تئوری همه‌چیز بازی کرد- و دیگری نوشته‌ی کیپ تورن، اخترفیزیکدان مشهور)، مقدمه‌‌ای به قلم خود هاوکینگ دارد که بیشتر به زندگی شخصی و تجاربش می‌پردازد (حتی اشاره‌ی گذاریی به سفر سال ۱۳۴۱ خود به ایران می‌کند که مصادف با زلزله مرگ‌بار بوئین‌زهرا بود) و پسگفتاری از لوسی هاوکینگ، دخترش است. اما فصل‌های اصلی کتاب را ۱۰ فصل تشکیل می‌دهند. هر فصل کتاب به یک پرسش بزرگ که به‌گفته‌ی هاوکینگ تمامی انسان‌ها از خود می‌پرسند می‌پردازد: «از کجا آمده‌ایم؟ جهان چگونه شروع شد؟ مفهوم و اساس جهان چیست؟» و سؤالاتی از این دست.

فصل‌های دهگانه کتاب به ترتیب عبارت‌اند از:

  • آیا خدایی هست؟
  • همه‌چیز چگونه آغاز گشت؟
  • آیا حیات هوشمندی در جای دیگری وجود دارد؟
  • آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟
  • درون یک سیاهچاله چیست؟
  • آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟
  • آیا ما در زمین زنده خواهیم ماند؟
  • آیا باید فضا را به استعمار خود آوریم؟
  • آیا هوش مصنوعی از ما پیشی می‌گیرد؟
  • چگونه آینده را رقم می‌زنیم؟

فصل اول کتاب با توجه به موضوع حساسش‌، قبلا در زمان حیات پروفسور هاوکینگ نیز گاه‌گداری به تیتر روزنامه‌ها بدل می‌شد و سروصدا به پا می‌کرد. چنانچه خود هاوکینگ در ابتدای این فصل جالب با اشاره به یکی از همین تیترهای جنجالی، از دیدگاهش دفاع می‌کند:

چند سال قبل روزنامه‌ی تایمز مقاله‌ای با این عنوان چاپ کرده بود: «هاوکینگ: خدا جهان را خلق نکرد» یکی از نقاشی‌های میکل‌آنژ (فرسکوی مشهور آفرینش آدم) را هم در کنار تیتر چاپ کرده بودند. در همین حال، عکس مرا نیز که از خود راضی به نظر می‌رسیدم در مقاله چاپ کرده بودند. گویی قرار است دوئلی میان ما درگیرد. ولی من از خدا دلخوری ندارم. دوست ندارم کسی فکر کند، کار من اثبات یا انکار وجود خداوند است. بلکه کار من پیدا کردن چارچوبی منطقی برای درک عالم هستی است. قرن‌ها فکر می‌کردند که افراد معلولی مانند من قربانی نفرین خدایان هستیم. اما فکر نمی‌کنم کسی را آن بالاها دلخور کرده باشم. اما ترجیح می‌دهم به طریق دیگری و با قوانین طبیعت جهان را توضیح دهم. اگر همچون من به علم ایمان داشته باشید، باور دارید جهان ما همواره از قوانین خاصی تبعیت می‌کند. اگر می‌خواهید می‌توانید بگویید که این قوانین را نیز خداوند ساخته است.


کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ همان‌طور که از نامش پیداست به پرسش‌های بزرگ نیز می‌پردازد، از جمله چگونگی شکل‌گیری زندگی، هاوکینگ می‌نویسد:

در ۵۰ سال آینده خواهیم فهمید زندگی چگونه شروع شد و احتمالا کشف خواهیم کرد که در جاهای دیگر جهان نیز اشکالی از زندگی وجود دارد.

 زمان که به عقیده هاوکینگ قبل از «بیگ بنگ» یا «انفجار بزرگ» هیچ زمانی وجود نداشته است. همچنین پروفسور هاوکینگ معتقد است که جهان ما می‌تواند به نقطه‌ی پایانی برسد که یا از طریق خُرد شدن یا گسترش کیهانی اتفاق می‌افتد. و بحث شیرین سفر در زمان.‌ هاوکینگ ابتدا به موانع کار روی پژوهش‌های مربوط به سفر در زمان اشاره می‌کند، اگر حالا درخواست هزینه‌های تحقیقاتی برای موضوع سفر در زمان را بدهید، پیشنهاد شما بلادرنگ رد می‌شود.

اما هاوکینگ در ادامه می‌نویسد:

با توجه به درک فعلی ما، نمی‌توان احتمال سفر فضایی سریع و سفر در زمان را رد کرد.

با وجودی که پروفسور هاوکینگ سفر به زمان گذشته (از فانتزی‌های مورد علاقه اکثر ما) را امکان‌پذیر نمی‌داند، در ادامه با اشاره به «خمیدگی فضا-زمان (Space and Time Warps)» که در نزدیکی سیاهچاله‌ها و ستارگان عظیم رخ می‌دهد و میان‌برهایی در فضا-زمان از نوع «کرمچاله (Wormhole)»، با خوش‌بینی می‌نویسد:

شاید سفر در زمان با فناوری فعلی امکان‌پذیر نباشد، اما تمدن‌های آینده احتمالا صاحب فناوری لازم برای انجام چنین سفرهایی خواهند بود.

هاوکینگ در بخش دیگری از کتاب با اشاره به اینکه آموزش علم از هر زمان دیگری بیشتر در خطر است، خطاب به جوانان می‌نویسد:‌

به‌جای پاهای خود به ستارگان بنگرید. تلاش کنید، از آنچه می‌بینید، سردرآورید و درباره آنچه وجود دنیای ما را امکان‌پذیره کرده بیاندیشید. همواره کنجکاو باشید. هرگز تسلیم نشوید، خیالات خود را رها کنید. آینده را بسازید.

سخن پایانی

شاید بسیاری با شنیدن کتابی با نویسندگی استیون هاوکنیگ، بزرگ‌ترین دانشمند جهان در حوزه‌ی فیزیک نظری از زمان آلبرت انیشتین تا به حال، قید خواندن کتاب را بزنند. به این دلیل ساده که کتابی که از مخیله‌ی چنین مَردی بیرون آمده، بسیار پیچیده و غیرقابل ‌فهم است. اما وقتی این کتاب و دیگر آثار هاوکینگ را بخوانید، به این درک باورنکردنی می‌رسید که او نه‌تنها دانشمند و انسان بزرگی بود، بلکه نویسنده‌ی زبردستی با طنزی بی‌نظیر بود که گاه مارک تواین و کورت ونه‌گات را به یاد می‌آورد. نثر منحصر‌به‌فرد و ساده‌سازی مسائل دشوار علمی هنرِ بی نظیری است که معدودی از نویسندگان کتاب‌های علمی عامه پسند از آن برخوردار هستند. کتاب بسیار خوش‌خوان است و استعارات و تشبیهات جالب کتاب به خوبی به معمولی‌ترین خواننده هم اجازه می‌دهد اصول اولیه و حتی پیچیده‌ترین نظریه‌های پروفسور هاوکینگ را به راحتی درک کند.

استیون هاوکینگ در دانشگاه پرینستون، ۱۹۷۹

مقاله را با نقل‌قولی از پروفسور هاوکینگ به پایان برسانیم، مرد بزرگی که هم به دلیل کارهای پیشگامانه خود در فیزیک نظری و کیهان‌شناسی و هم حس شوخی‌طبعی و شم نویسندگی‌اش، میلیون‌ها خواننده در جهان را با مفاهیمی مانند خاستگاه جهان، ماهیت سیاهچاله‌ها و قوانین طبیعی آشنا کرد. بلکه ناممکن‌های جسمی را نیز ممکن کرد. هاوکینگ که در ابتدا پیش‌بینی شده بود تنها ۲ سال زنده بماند، توانست بر بیماری وحشتناکش هم غلبه کند و پس از ۵۰ سال زندگی با این بیماری در سن ۷۶ سالگی‌ از دنیا برود. پروفسور هاوکینگ به دلیل همین به چالش ‌کشیدن محدودیت‌های جسمی، الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در جهان بود. و توانست با وجود معلولیت و محدودیت‌های جسمی بسیار، موفقیت‌های بزرگی را کسب کند که تا قرن‌ها پس از او باقی خواهند ماند:

توصیه من به سایر معلولین این است که روی کارهایی تمرکز کنید که ناتوانیتان جلویشان را نمی‌گیرد و از کارهایی که با آن تداخل دارند پشیمان نشوید. هیچ‌وقت نه به لحاظ ذهنی و نه جسمی، معلول نباشید.


منبع :زومیت

توسعه کسب و کار با رها کردن ۱۰ ذهنیت منفی

جمله معروفی می‌گوید: اگر الان از آنچه 12 ماه پیش بودید خجالت نمی‌کشید، پس به‌اندازه کافی یاد نگرفته‌اید. توسعه کسب و کار به شجاعت زیادی احتیاج دارد برای اینکه درس‌های جدیدی هست که باید یاد بگیرید، فرصت‌های جدیدی پیش می‌آیند که باید استفاده کنید و مشکلات جدیدی رخ می‌دهند که باید حل کنید؛ اما مهم‌تر از همه، ذهنیت‌هایی وجود دارند که باید رها کنید تا موفق شوید. 

اگر در کسب‌وکاری هستید که از مرحله استارت آپی عبور کرده و موقعیت خود را محکم کرده‌اید، در این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم برای ورود به مراحل جدید توسعه، 10 ذهنیت غیرضروری را رها کنید.

توسعه کسب و کار

1- موفقیت‌های گذشته را رها کنید

مثبت اندیش بودن نه‌تنها شمارا فرد بهتری می‌کند بلکه اطرافیانتان را هم بهتر می‌کند. هنگامی‌که روز و جلسات خود را با تمرکز بر روی موفقیت‌های گذشته شروع می‌کنید، خودتان و کارکنان بلافاصله احساس اعتمادبه‌نفس می‌کنید. این خود یکی از راه‌های توسعه کسب و کار است. 

2- کشف چگونگی انجام کارها را رها کنید

برای راه‌اندازی کسب‌وکار نیاز داشتید که فردگرا شوید و به‌شدت روی توانایی‌های خودتان برای درک چگونگی انجام کارها وابسته شوید؛ اما پس‌ازاینکه کارکنان بیشتری استخدام کردید، احتمالاً آن‌ها هم عادت کردند تا چگونگی کارها را دیکته کنید.

برای ورود به مرحله بعد پیشرفت کسب و کار، باید عادت کشف چگونگی کارها را رها کنید و در عوض در پیدا کردن افرادی مهارت پیدا کنید که چگونگی انجام کارها را خودشان کشف می‌کنند.

3- تنها کار کردن را رها کنید

معمولا به همراه توسعه، ایزوله می‌شوید پس رابطه بین سمت‌ها و اهداف کسب‌وکارتان را مشخص کنید تا کارکنان هم این رابطه را بدانند و انرژی بیشتری برای کار کردن به همراه شما داشته باشند فقط به این دلیل که اهمیت و ارزش شغل خود را درک می‌کنند.

4- انگیزه دادن به کارکنان با عوامل انگیزه‌بخش خود را رها کنید

به‌عنوان صاحب کسب‌وکار شما طرز فکر متفاوتی نسبت به کارکنان دارید. به‌مرور هر چه سرمایه‌گذاری مالی بیشتری انجام می‌دهید، توقع سود بیشتری هم دارید.

اما کارکنانتان موقعیت متفاوتی دارند. آن‌ها پول خود را برای موفقیت شرکت شما سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. پس روی انگیزه‌های داخلی آن‌ها تمرکز کنید تا از لحاظ ذهنی و هیجانی روی کسب‌وکارتان سرمایه‌گذاری کنند.

5- کمک گرفتن از کارکنان برای رسیدن به اهدافتان را رها کنید

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت تا این مرحله، توانایی شما در تعامل با کارکنان بوده تا استعدادهایشان را روی اهدافتان سرمایه‌گذاری کنند.

اما برای توسعه کسب و کار، نباید به کارکنان به‌عنوان هدف خود نگاه کنید بلکه دقیق و شفاف تعیین کنید که کارکنان باید به چه اهدافی برسند سپس آن‌ها را هدایت کنید تا نتیجه بگیرند.

6- واکنش‌گرا بودن را رها کنید

لحظه‌ای که با یک چالش روبرو می‌شوید و احساس کلافگی می‌کنید، همه آنچه یاد گرفته‌اید را فراموش می‌کنید و تحت تاثیر غریزه رفتار می‌کنید. مشکل اینجاست که غریزه شما در زمان راه‌اندازی استارت آپ شکل گرفته اما کسب‌وکارتان دیگر جاافتاده است و نیاز به راه‌حل‌های جدید دارد. پس در مقابل قدرت چالش مقاومت کنید تا موفق شوید.

7-  استفاده از پول به‌عنوان عامل انگیزه را رها کنید

پول برای کارهای روتین و یکنواخت انگیزه خوبی است اما اگر کاری نیاز به خلاقیت یا تفکر داشته باشد، پول هیچ تاثیری ندارد و فقط انگیزه شخصی می‌تواند موتور خلاقیت را روشن کند.

8- استفاده ابزاری از دیگران را رها کنید

در مرحله استارت آپی، شما تنها تامین کننده کسب‌وکار بودید و پس از استخدام کارکنان، آن‌ها کمک کردند تا توانایی‌تان به‌عنوان تامین کننده به حداکثر برسد در واقع نقش ابزار را در جعبه‌ابزار مهارت‌هایتان داشتند.

اما مرحله بعد توسعه به توانایی خود شما برای رشد شخصی بستگی دارد. کارکنان جدید دیگر ابزار نیستند بلکه تامین کننده هستند پس بهتر است به‌تناسب خدماتی که تامین می‌کنند به آن‌ها نگاه کنید.

9- ذهنیت ثابت داشتن را رها کنید

برای حرکت از جایی که هستید به‌جایی که می‌خواهید بروید، باید ذهنیت فیکس یا ثابت را رها کنید برای اینکه باور کرده‌اید که مهارت‌های ابتدایی شما ثابت هستند و تغییر نمی‌کنند پس دیگر نمی‌توانید رشد کنید!

وقتی استارت آپ بودید این ذهنیت ثابت را رها کردید تا رشد کنید پس حالا که وارد مرحله بعدی سوددهی می‌شوید هم باید این کار را تکرار کنید. درواقع هر بار که می‌خواهید وارد مرحله جدیدی شوید باید ذهنیت ثابت داشتن را رها کنید.

10- فرضیه‌سازی را رها کنید

در بیشتر شرکت‌ها کارکنان معمولا بابت اشتباهاتشان سرزنش می‌شوند در نتیجه جسارت سوال کردن در مورد کارهای محوله را از دست می‌دهند.

توسعه کسب و کار

در شرکت شما رویکرد باید برعکس باشد. داشتن یک ذهن باز قدم اول برای نوآوری است. باید کارکنان را تشویق کنید تا در مورد وظایف خسته‌کننده و آزاردهنده احساسات خود را ابراز کنند به‌جای اینکه آن‌ها را مجبور کنید که باور کنند این کارها کاملا عادی هستند. اگر به‌صورت مستمر نوآوری داشته باشید حتی می‌توانید این امور خسته‌کننده را حذف کنید.

منبع : همیار آکادمی

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک یا ecommerce پدیده‌ای است که به‌سرعت در حال رشد است. گاهی شما از این شلوغی و ترافیک خسته شده و یا اجناس موردنظر خود را در فروشگاه‌ها پیدا نمی‌کنید اینجاست که با استفاده از تجارت الکترونیک می‌توانید به‌راحتی در منزل طی چند دقیقه خرید خود را به‌آسانی انجام داده و دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید.

با استفاده از تجارت الکترونیک می‌توانید کلیه خریدوفروش و دادوستدهای خود را از طریق اینترنت انجام دهید. با توجه به رشد قابل‌ملاحظه خریدوفروش‌های اینترنتی و از طرف دیگر رشد روزافزون فضای مجازی و اینترنت پیش‌بینی می‌شود تجارت الکترونیک در رأس تجارت‌ها قرار گیرد.

با ورود گوشی‌های هوشمند و به دنبال آن رشد اینترنت عرصه برای این تجارت گسترش‌یافته است. گوشی‌های هوشمند جز وسایل محبوب مردم قرارگرفته و دائما به همراه آن‌ها است که این خود امکان گسترش تجارت را فراهم کرده و می‌تواند زمینه‌ای برای بازاریابی و تبلیغ محصولات باشد.

این تجارت روز‌به‌روز در حال گسترش است. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که توسط این تجارت می‌توانید تا حد بسیار زیادی به کسب‌وکار خود رونق دهید. توجه داشته باشید که مصرف‌کننده به‌عنوان رکن اصلی و پایه در این تجارت شمرده می‌شود همواره بیشترین توجه باید روی مصرف‌کننده و نیاز او باشد.

انواع تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک دارای انواع مختلفی می‌باشد یکی از انواع آن “تجارت به تجارت” است شامل عمده‌فروشی‌هایی که با خرده‌فروشی‌ها مبادله کرده و اجناس خود را به آن‌ها می‌فروشند. نوع دیگر این تجارت “تجارت به مصرف‌کننده” است تجارتی است که از طریق آن مصرف‌کننده می‌تواند بدون مراجعه حضوری کالای موردنظر خود را از طریق فروشکاهای اینترنتی تهیه کند. نوع دیگر “مصرف‌کننده به تجارت” بوده که در آن مصرف‌کننده برای انجام پروژه‌ای مشخص مبلغی مشخص تعیین کرده و آن را برای یک شرکت ارسال می‌کند و آن شرکت‌ها در مقابل مبلغی را پیشنهاد می‌کنند. نوع دیگر این تجارت “مصرف‌کننده به مصرف‌کننده” است. این نوع تجارت مانند بازاریابی‌ها است که افراد مختلف می‌توانند باهم به خریدوفروش بپردازند.

مزایای تجارت الکترونیک برای مصرف کننده

دنیای تجارت الکترونیک نامحدود است و شما می‌توانید با جستجو کردن نام کالای موردنیاز خود در موتور جستجو بدون محدودیت آن را به‌راحتی بررسی کرده و از بین تمامی اجناس موجود تصمیم به خرید یک کالا بگیرید. همچنین توسط این تجارت می‌توانید قیمت تمام کالاها را از بین فروشگاه‌های مختلف نیز بررسی کنید همچنین فروشگاه‌ها به دلیل رقابت با سایر فروشگاه‌ها گاه تخفیفات بسیار خوبی برای مشتریان در نظر می‌گیرند که این فرصت بسیار خوبی برای شما است.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمام جوانب و از بین گزینه‌های مختلف در بین تمام فروشگاه‌ها تصمیم بگیرید، حتی می‌توانید به نظرات دیگر خریداران فروشگاه نیز دسترسی داشته و در صورت رضایت خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. همه این‌ها فرصتی برای مصرف‌کننده به شمار می‌رود که بتواند بین رقابت فروشگاه‌ها کالای خود را با قیمتی مناسب خریداری کند.

درواقع با این کار در زمان خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید و دیگر نیازی نیست چند ساعت از وقت خود را بیهوده در خیابان‌ها تلف کنید، از شلوغی و ترافیک خسته شده و دست‌آخر نتیجه مطلوب خود را نگیرید و کالای موردنیاز خود را پیدا نکنید. شما در عرض چند دقیقه با چند کلیک ساده می‌توانید کالای موردنیاز خود را تهیه کنید و درب منزلتان آن را تحویل بگیرید.

معایب Ecommerce برای مصرف کننده

امروزه امنیت فضای مجازی زیاد مورد تأیید نیست و یکی از مواردی که در خریدهای اینترنتی باید بسیار موردتوجه قرا گیرد امنیت است بنابراین در هنگام خریدهای اینترنتی حتماً امنیت سایتی که قصد دارید از آن خرید کنید را در نظر بگیرید.

از طرف دیگر شما باید انتظار این را داشته باشید که به هر دلیلی ممکن است کالای شما دیر و یا هرگز به‌دستتان نرسد شما باید امکان گم‌شدن یا ناقص بودن کالایتان را نیز در نظر بگیرید. همچنین اگر بخواهید کالای ناقصی که به‌دستتان رسیده را پس بفرستید برای شما هزینه‌بر است. یکی دیگر از معایب این تجارت این است که شما تنها بعد از رسیدن کالای موردنظر خود به دستتان می‌توانید آن را مشاهده کرده و کیفیت آن را بررسی کنید.

دقت کنید در این نوع خرید هزینه ارسال کالا، مالیات و… را نیز در نظر داشته باشید.

مزایای تجارت الکترونیک برای کسب‌وکار

با استفاده از کسب‌وکار اینترنتی شما می‌توانید به‌راحتی محصولات خود را به فروش برسانید. با استفاده از این تجارت مردم جهان می‌توانند کالاهای شما را بازدید کنند و از شما خرید کنند درواقع شما به فروش محصولات خود به‌صورت جهانی می‌پردازید و دیگر نیاز به نگرانی بابت نداشتن مشتری و مصرف‌کننده ندارید. این تجارت نیازی به گرفتن فروشگاه ندارد و در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. با استفاده از این تجارت سریع در همان زمان می‌توانید وجه خود را از مشتری دریافت کرده و دیگر نیازی به چک و منتظر ماندن نیست.

همچنین با استفاده از تجارت الکترونیک می‌توانید دست واسطه‌ها را کوتاه کرده و سود بیشتری ببرید.

معایب Ecommerce برای کسب‌وکار

شما باید راهکارهایی در نظر بگیرید تا از نفوذ هکرها و افراد سودجو به سایت خود جلوگیری کنید و همواره امنیت سایت خود و کاربرانتان را موردتوجه قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و خوش‌نام باشید که این خود سبب بالا رفتن آمار فروش و رونق کسب‌وکار شما می‌گردد.

این را در نظر داشته باشید که باید به‌طور مستمر از مشتریان خود پشتیبانی کنید و به ارائه خدمات پس از فروش بپردازید تا مشتری‌های شما راضی بوده و در خریدهای بعدی حتماً به شما مراجعه کنند به‌این‌ترتیب شما مشتریان دائمی برای محصولات خود پیدا می‌کنید که بسیار حائز اهمیت است.

حتماً از اصالت کالا و بی‌عیب و نقص بودن آن اطمینان حاصل کنید چون مشتریانی هستند که بسیار ریزبین بوده و اصالت کالا برای آن‌ها مهم است و ممکن است کالای شما را مرجوع کنند، از این طریق شما اعتماد مشتری خود را نیز از دست می‌دهید.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن تمامی جوانب و مدیریت صحیح معایب را کاهش و مزایا را افزایش داده و رضایت و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

منبع :میهن وردپرس