رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

فین تک چیست؟

در سال‌های نه‌چندان دور کارآفرینان، خریداران مسکن و سرمایه‌گذاران باید در شعب بانکی حضور پیدا می‌کردند تا درخواست وام و خدمات مالی کنند اما فین تک در دو دهه اخیر همه این روند را با سرعت زیادی تغییر داد تا مشتریان بتوانند به‌صورت آنلاین و از طریق گوشی هوشمند خود بدون اینکه مجبور به تعامل با یک بانک سنتی باشند، امور مالیشان را انجام دهند

برای بانک‌های سنتی، فین تک دومین تحول عظیم پس از ورود کامپیوتر در دهه 60 میلادی است که توجه قانون‌گذاران و مدیران صنایع را به خود جلب کرده و عکس‌العمل‌های تند و متفاوتی را به وجود آورده است. اما در نهایت همه به این فکر می‌کنند که آیا فین تک می‌تواند هزینه‌های اضافه را کاهش دهد و نوآوری بیشتر و دسترسی بهتر برای همه ایجاد کند؟ یا باز هم بازیگران اصلی در بالای هرم باقی خواهند ماند و کارمزدها و سودهای کلان از مردم خواهند گرفت؟ فکر می‌کنیم تا اینجا تا حد زیادی متوجه شدید که فین تک چیست؟ حال نظر شما را به ادامه مقاله جلب می‌کنیم

در حال حاضر، استارت آپ‌های فین تک در بخش مالی، بطور مستقیم با بانک‌ها رقابت می‌کنند تا راه‌حل‌های مالی دیجیتال به مشتریان بفروشند. به دلایل قانونی و ساختار سنتی، بانک‌ها هنوز از جهت سرعت نوآوری در رقابت با فین تک با مشکل روبرو هستند. به این دلیل که فین تک در همان ابتدای پیدایش به‌درستی تشخیص داد که هر نوع خدمات مالی مانند نقل‌وانتقال پول، وام و سرمایه‌گذاری باید به‌راحتی با زندگی مشتریان آگاه امروزی یکپارچه شود تا با شرایط دنیای فعلی که زندگی خصوصی و کسب‌وکار مردم هر چه بیشتر دیجیتالی می‌شود، متناسب باشد.


فین تک چگونه استفاده می‌شود؟

در حال حاضر خدمات فین تک در حوزه‌های زیر ارائه می‌شوند:


سرمایه‌گذاری جمعی

پلتفرم‌هایی مانند Kickstarter و Patreon بهترین نمونه برای crowd sourcing هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا در یک مکان متمرکز اما از منابع متفاوت برای ایده و پروژه جدید خود سرمایه جمع‌آوری کنند. حتی پرداخت ارقام کوچک توسط مردم عادی، سرمایه‌های قابل‌ توجهی برای بسیاری از پروژه‌های موفق جمع‌آوری کرده‌اند.

بلاک چین و کریپتوکارنسی

Cryptocurrency در دو سال اخیر به دلیل صعود نجومی قیمت پول‌های دیجیتال مانند Bitcoin و Ethereum بیشترین اخبار را به خود اختصاص داده است. پول‌های دیجیتال که از سال 2008 و هم‌زمان با بحران اقتصادی معرفی شدند، به مردم اجازه می‌دهند تا بدون استفاده از پول و سیستم بانکی سنتی، خریدها و پرداخت‌ها را به‌صورت آنلاین انجام دهند.

Blockchain هم با ایجاد یک ساختار شبکه‌ کامپیوتری به افراد و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا اطلاعات و دارایی‌های دیجیتال را به‌صورت peer-to-peer با دیگران به اشتراک بگذارند بدون اینکه امکان تغییر در این اطلاعات وجود داشته باشد. احتمالا بلاک چین در آینده نیاز به نگهداری اسناد و مدارک چاپی را حذف می‌کند.

پرداخت موبایل

اگر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید تا پرداخت‌هایتان را انجام دهید در حال استفاده از خدمات پرداخت موبایل هستید که بازار بزرگی را به خود اختصاص داده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا پول سنتی را به‌صورت آنلاین نقل‌وانتقال دهند. حتی شرکت اپل و علی‌بابا هم با معرفی Apple pay و Alipay وارد عرصه پرداخت موبایل شده‌اند.

سرمایه‌گذاری و سهام

استارت آپ‌های مدیریت سهام و پرتفلیو به‌شدت روی شرکت‌های سنتی این صنعت تاثیر گذاشته و با ارائه خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری بر اساس الگوریتم‌ها، بازده بیشتر و هزینه کمتر ایجاد می‌کنند.

Robo Advisor یا مشاور رباتی بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی و تنها براساس الگوریتم کامپیوتری، بهترین برنامه مالی و سرمایه‌گذاری را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهد.

اپ‌های خرید و فروش سهام مانند Robinhood  و Acorns هم سرمایه‌گذاری را برای همه مردم با هر نوع بودجه‌ای ممکن و آسان کرده‌اند.

تنظیم بودجه

یکی از بیشترین استفاده‌ از خدمات فین تک برای مصرف‌کنندگان، اپ‌های بودجه هستند که به کاربران اجازه می‌دهند تا درآمدها و هزینه‌های خود را به‌صورت موثر از طریق گوشی هوشمند ثبت و ردیابی کنند. Mint یکی از اپ‌های رایگان موفق در تنظیم بودجه شخصی است.


چه کسی از فین تک استفاده می‌کند؟

اگر افراد درک کنند فین تک چیست؟ می‌توان گفت هر دو وجه مصرف‌کننده و کسب‌وکار، کاربران محصولات فین تک هستند:

B2B: پلتفرم‌های ابری و سیستم‌های مدیریت خدمات مشتری مانند SalesForce به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا به اطلاعات مالی دسترسی داشته باشند و خدمات خود را بهینه‌سازی کنند.

B2C: مردمی که از اپ‌های بودجه، خرید و فروش سهام و سایر محصولات فین تک استفاده می‌کنند، مصرف‌کنندگان دائمی فین تک هستند که نیازهای خود را از کسب‌وکارها تامین می‌کنند. درواقع ورود اولیه بانک‌ها به فین تک در این بخش متمرکز بود تا خدمات نقل‌وانتقال پول ارائه دهند.


سهام شرکت‌های فین تک در چه وضعیتی است؟

شرکت‌های فین تک چند سالی است که بخش قابل‌توجهی در بازار سهام بین‌المللی برای خود ایجاد کرده‌اند.

Paypal که یک شرکت پیشرو در صنعت فین تک است، هنوز هم محبوب‌ترین گزینه برای خرید سهام بوده و تا پایان سال گذشته 267 میلیون کاربر داشت که هرساله 31% به این رقم اضافه می‌شود. شرکت‌های Visa و Alibaba هم نمونه‌های موفق دیگری در صنعت فین تک هستند هستند.


فین تک در ایران

خوشبختانه استارت آپ‌های فین تک در ایران هم به‌سرعت به وجود آمده و رشد کرده‌اند. با وجودی که در ابتدای فعالیت با مشکلات متعدد قانون‌گذاری روبرو شدند، اما در حال حاضر به‌خوبی به خدمات خود ادامه می‌دهند.

در حوزه سرمایه‌گذاری جمعی، اخیراً استارت آپ‌هایی مانند پارس فاندینگ وارد عرصه شده‌اند که پروژه‌هایی در زمینه‌های متفاوت مانند استارت آپ‌های فین تک هم انجام داده‌اند.

در حوزه پرداخت موبایل استارت آپ‌های ایرانی بسیار فعال‌تر بوده‌اند. احتمالا تا به‌ حال روی گوشی هوشمند خود از خدمات#733* استفاده کرده‌اید، سرویسی که با همکاری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ارائه خدمات در بستر USSD می‌پردازد. این سرویس به شما کمک می‌کند تا شارژ موبایل و اینترنت بخرید، موجودی حساب‌های بانکی خود را بگیرید، قبوض خدماتی را پرداخت کنید و کارهای بیشتری هم انجام دهید.

این سرویس یک اپلیکیشن به نام آپ هم دارد که علاوه بر خدمات بالا یک گزینه تله پرداز هم ارائه می‌دهد تا در فروشگاه‌های طرف قرارداد آسان پرداخت، خرید خود را انجام دهید. انجام تراکنشات در آپ امتیاز هم دارد که در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات استفاده می‌شود.

724 یکی دیگر از اپلیکیشن‌هاست که شما را با مفهوم فین تک چیست بیشتر آشنا می‌کند. این نرم‌افزار برای اندروید و iOS طراحی‌شده که علاوه بر خرید شارژ و پرداخت قبوض خدماتی، امکان کارت به کارت را هم فراهم می‌کند. این اپلیکیشن در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، بهترین اپلیکیشن موبایلی کشور شناخته شد.

زرین پال هم از سال 89 به‌عنوان اولین درگاه پرداخت اینترنتی در خدمت فروشندگان آنلاین و خریداران بوده است و امکان انجام تراکنش‌های مالی ساده و امن از طریق اینترنت را در وب‌سایت‌های پذیرنده زرین پال فراهم کرده است. این درگاه در واقع یک درگاه واسطه به حساب می‌آید.

رسید یک اپلیکیشن خوب دیگر است که حتی به شماره کارت بانکی هم احتیاج ندارد و فقط با داشتن شماره همراه، پول را در چند ثانیه منتقل می‌کند.

در زمینه اپلیکیشن‌های بودجه، استارت آپ‌های زیادی فعال هستند که آنالیزا یکی از آن‌هاست که اتفاقا سرمایه خود را از طریق پارس فاندینگ جمع‌آوری کرده است.


آینده فین تک چگونه خواهد بود؟

اگر یک کلمه بتواند همه نوآوری‌های فین تک را توصیف کند و بگوید فین تک چیست؟ قطعا Disruption یا ایجاد اختلال در سیستم‌های سنتی بهترین توصیف است و به همین دلیل بانک‌های سنتی و موسسات مالی قدرتمند هم بیکار ننشسته‌اند و در جستجوی راه‌حل برای رقابت با فین تکی که می‌خواهد آن‌ها را مختل کند، نرم‌افزارهای هوشمندی به بازار عرضه کرده‌اند. مثلا موسسه مالی Goldman Sachs در سال 2016 اپلیکیشن Marcus را راه‌اندازی کرد. با این‌حال رقابت با استارت آپ‌های فین تک که با سرعت نور حرکت می‌کنند به چیزی بیش از یک نرم‌افزار احتیاج دارد.

مطابق پیش‌بینی کارشناسان این صنعت، سال 2019 سال توسعه هر چه بیشتر AI یا هوش مصنوعی خواهد بود که روی هر دو وجه مصرف‌کننده و کسب‌وکارهای فین تک تاثیر خواهد گذاشت.

نظر شما چیست؟ آیا فین تک کلید آزادی مردم از سیستم‌های سنتی بانکی است؟ لطفا دیدگاه خود را بنویسید.


منابع:

·         bloomberg.com

·         thestreet.com

·         investopedia.com 

·         همیار آکادمی

 

ضرورت دنیای امروز برای ورود به کسب و کارهای آنلاین

امروزه طراحی وب سایت و ورود به دنیای آنلاین، برای داشتن یک کسب و کار موفق در دنیای پر از سرعت و رقابت و تکنولوژی یک ضرورت و نیاز است. رکن اصلی یک تجارت موفق، وب­سایت آن است. وب­ سایت ما می‌تواند به عنوان شعبه‌ی مرکزی در دنیای آنلاین معرف خدمات و محصولات و برند ما باشد و کمک شایانی برای توسعه کار ما باشد. بنابراین انتخاب درست و طراحی درخور و مناسب شأن برند ما اهمیت زیادی دارد، دلایل زیادی را می‌توان برای ورود به دنیای آنلاین برشمرد که در زیر به چند مورد پر اهمیت و مهم بسنده می‌کنیم:


ایجاد کسب­‌وکار آنلاین موجب دسترسی همیشگی و بدون تعطیلی کاربران به ما خواهد شد.

با داشتن یک وب‌سایت مناسب و درخور کسب­‌وکار خود، می‌توانیم یک شعبه‌ی که در تمام ساعات شبانه و روز در حال فعالیت است  از شرکت و فروشگاه خود ایجاد کنیم و به این صورت برای معرفی یا فروش خدمات خود قادر خواهیم بود همیشه و بدون در نظر گرفتن زمان و مکان و ایجاد محدودیت در دسترس تمامی کاربران خود باشیم.


ایجاد کسب‌و کار آنلاین به معرفی بهتر و کامل­‌تر محصولات و خدمات ما کمک می‌کند.

با راه اندازی وبسایت برای کسب‌و کار خود می‌توانیم به راحتی تمامی خدمات و محصولات خود را با جزئیات کامل­‌تر و امکان مقایسه با محصولات مشابه بازار و اعلام تفاوت‌ها و مزیت‌های محصول و خدمات خود داشته باشیم تا علاوه بر معرفی کامل محصولات و خدمات خود، تصمیم گیری و خرید را برای مشتریان خود راحت­‌تر کنیم.


بازاریابی بهتر و دست یافتن به مشتریان بالقوه از مزایای ایجاد کسب و کار آنلاین است.

با داشتن یک وبسایت مناسب به راحتی می‌توانیم با استفاده از تبلیغات هوشمندانه و متمرکز در دنیای آنلاین، برند و کسب و کار خود را معرفی کنیم و از استراتژی‌های نامحدود بازاریابی آنلاین استفاده کنیم و به این ترتیب با تبلیغات بر روی بازار هدف مشخص به مشتریان بالقوه خود دست یابیم.


 ورود به دنیای آنلاین موجب یک توسعه‌ی عظیم با سرمایه‌ی کم در کار ما خواهد شد.

با توجه به هزینه‌های سرسام‌ آور اجاره دفاتر و مغازه‌ها و حقوق نیروهای کار و دردسر‌های مدیریت، صرف هزینه‌ی طراحی، نگهداری و مدیریت یک سایت به مراتب بسیارکمتر از ایجاد شعبه‌ی فیزیکی از برند ما، خواهد بود در حالی که داشتن یک وب‌سایت مناسب همانند یک دفتر مرکزی کسب وکار ما را  بدون محدودیت‌های جعرافیای معرفی خواهد کرد. به یاد داشته باشیم که راه اندازی کسب­ وکار آنلاین و طراحی سایت برای بیزینس‌مان نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در راستای رونق کسب و کارمان خواهد بود

.

 با ورود به دنیای آنلاین به رونق کسب و کار خود سرعت ببخشیم و در نهایت به فروش بیشتر برسیم.

با توجه به اینکه خریدها از فروشگاه‌های آنلاین خیلی سریع­‌تر و ساده‌تر صورت می‌گیرد، امروزه مشتریان پر مشغله‌ به دلیل وقت کم، خریدهای اینترنتی را به جای صرف زمان زیاد در ترافیک و آلودگی شهر و گشت و گذار در مغازه‌ها برای پیدا کردن محصول مورد نیاز خود، ترجیح می‌دهند و در صورتی که فروشگاه و شرکت ما هنوز سایتی برای فروش خدمات و محصولات به صورت آنلاین ندارد، تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می‌دهد.

 

در نهایت  با کمک گرفتن از مشاوران طراحی سایت شرکت وب‌رمز، می‌توان گامی بزرگ در راستای بهبود و رونق کسب و کار خود برداشت.

منبع : webramz

مایکروسافت شیوه‌ آپدیت ویندوز 10 را تغییر می‌دهد


مایکروسافت قصد دارد تغییراتی را در شیوه‌ی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها برای اینسایدر‌های Fast و Slow ویندوز ۱۰ ایجاد کند.

به‌تازگی مایکروسافت در قالب چندین مطلب، به شرح برخی تغییرات در نحوه‌ی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰پرداخته است. اینطور که به‌نظر می‌رسد، مایکروسافت قصد دارد به‌جای انتشار دو به‌روزرسانی عمده در سال، آن را به یک به‌روزرسانی عمده و یک به‌روزرسانی جزئی تغییر دهد؛ با‌ این تفاوت که به‌روزرسانی‌های عمده در بهار منتشر می‌شوند و به‌روزرسانی‌های جزئی نیز که صرفاً بهبود عملکرد ویندوز را به‌ارمغان می‌آورند، در پاییز دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. 

برای درک بهتر این تغییر و تحولات، ابتدا باید اطلاعات حداقلی درباره‌ی شیوه‌ی ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ تا به‌حال داشته باشید؛ به‌خصوص درباره‌ی نحوه‌ی انتشار به‌روزرسانی‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ در قالب برنامه‌ی ویندوز اینسایدر. 

درگذشته شیوه‌ی کارِ برنامه اینسایدر به‌ این‌ شکل بود که ابتدا اینسایدر‌های Fast جدیدترین تغییرات را دریافت می‌کردند و پس‌ از چند هفته و با کاهش مقدار باگ‌های سیستم‌عامل، بیلد پیش‌نمایش موردبحث برای حلقه‌ی Slow دردسترس قرار می‌گرفت.کوتاه بگوییم، اینسایدر‌ها به‌ دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند؛ اینسایدر‌های Fast و اینسایدر‌های Slow. نوع اول از اینسایدر‌ها گروهی از کاربران هستند که همواره در صف نخست دریافت به‌روزرسانی‌ها قرار دارند و از جدیدترین تغییرات و ویژگی‌های باخبر می‌شوند؛ اما گروه دوم اگرچه به‌روزرسانی‌ها را با اندکی تأخیر نسبت‌به اینسایدر‌های Fast دریافت می‌کنند؛ اما همچنان پیش‌از کاربران عادی ویندوز ۱۰ و انتشار نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل طعم قابلیت‌ها و تغییرات جدید را می‌چشند. 

با‌این‌حال، اتفاقی که امسال افتاد، کمی متفاوت بود. اینسایدر‌های حلقه‌ی Fast به‌جای دریافت به‌روزرسانی نیمه‌دوم سال ۲۰۱۹ (19H2)، مستقیماً به‌روزرسانی بهار سال آینده میلادی (20H1) را دریافت کردند؛ در‌حالی‌که اینسایدر‌های Slow، این‌بار برخلاف نقش پیشین خود، در خط‌مقدم مواجهه با باگ‌ها و مشکلات بیلد 19H2 قرار دارند.

طبق صحبت‌های پیشینِ گِرِگ کایزر، یکی از اعضای وب‌سایت ComputerWorld، تغییرات رخ‌داده موقتی نیستند و مایکروسافت برای آن‌ها برنامه‌ی بلندمدت دارد. 

اکنون باتوجه‌به شرح کامل این اتفاقات توسط مایکروسافت و تأیید این موضوع که به‌روزرسانی پاییز امسال نه‌ در قالب یک به‌روزرسانی عمده، بلکه بیشتر در شکل یک به‌روزرسانی تجمعی و تنها با تمرکز روی بهبود عملکرد سیستم‌عامل منتشر می‌شود، می‌توان تکه‌های پازل را کامل‌شده دانست. 

حال به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت با کاهشِ تعداد به‌روزرسانی‌های عمده ویندوز ۱۰ به یک عدد در سال، قصد دارد تمرکز بیشتری روی ارائه‌ی ویژگی‌های کاربردی و حساب‌شده بگذارد؛ از سوی دیگر، تمرکز به‌روزرسانی پاییز سیستم‌عامل ردموندی‌ها روی بهبود عملکرد، قطعا پیامد‌‌های مثبتی را ازحیث ارتقاء تجربه‌ی کاربری با‌ خود به‌ارمغان خواهد آورد.

ویندوز 10

جان ویلکاکس، یکی از مسئولان مایکروسافت در‌این‌باره می‌گوید:

ما از یک سیستم‌ CFR (کنترل انتشار قابلیت) استفاده می‌کنیم تا بازخورد بهتری را از کیفیت کلی بیلد‌ها به‌دست بیاوریم. [بنابراین اینسایدر‌های حلقه‌ی Slow] احتمالاً ویژگی‌های جدید بیلد 19H2 را به‌صورت یک‌جا نخواهند دید.

اگر شیوه‌ی جدید ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ ادامه‌دار باشد، اینسایدر‌های Fast اولاً بیلد‌هایی با زمانِ پشتیبانی بیشتری دریافت می‌کنند و ثانیاً با نسخه‌های مشکل‌سازتر و باگ‌پرور‌تری رو‌به‌رو خواهند بود؛ این‌ در‌حالی است که حلقه‌ی Slow به‌سبب دریافت به‌روزرسانی‌هایی با هدف ارتقاء عملکرد سیستم‌، از مشکلات کمتری رنج خواهند برد. 

منبع: زومیت