رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

با نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی آشنا شوید

اخیرا بانک مرکزی اعلام کرد از ابتدای دی ماه امسال استفاده از رمز دوم یکبار مصرف اجباری می‌شود، از این رو قصد داریم شما را با نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی آشنا کنیم.
امروزه پرداخت‌های اینترنتی به دلیل مزایای متعددی که برای کاربران به همراه دارند، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته‌اند که همین موضوع مشکلات امنیتی زیادی را به همراه داشت و در همین راستا بانک مرکزی برای مقابله با کلاهبرداری‌هایی چون فیشینگ و با هدف افزایش امنیت پرداخت‌های اینترنتی طرح‌هایی را در نظر گرفته است. یکی از این طرح‌ها، طرح استفاده از رمز پویا است که این رمزها یکبار مصرف هستند.بانک مرکزی اعلام کرده بود طرح استفاده از رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی از خرداد سال جاری به صورت اجباری به جای رمز دوم ایستا (ثابت) به اجرا می‌رسد، اما به دلیل اینکه شرایط لازم فراهم نبود به تعویق افتاد؛ زیرا مقرر شده بود این رمزها به واسطه اپلیکیشن‌های بانکی به کاربران ارائه شوند که برخی از گوشی های موبایل کاربران ساده بوده و قابلیت پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها را نداشت. از این رو بانک مرکزی مدتی قبل اعلام کرد بالغ بر 30 بانک مراحل فعال‌سازی رمز پویا را آغاز کرده‌اند و بانک مرکزی نیز یک سیستم متمرکز بر پایه پیامک را ایجاد کرده است و تمامی بانک‌ها می‌بایست از ابتدای دی ماه سال 98 به آن متصل گردند.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف

اخیرا بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای به مشترکان شبکه بانکی کشور اعلام کرد از ابتدای دی ماه 98 تمامی تراکنش‌های بانکی و پرداخت اینترنتی فقط با رمز دوم پویا یا یک بار مصرف انجام خواهد شد. از این رو مشترکان می‌بایست برای دریافت رمز و تایید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه کنند، اما بسیاری از مشترکان از نحوه دریافت رمز دوم یک بار صرف از بانک‌ها اطلاعی ندارند که در ادامه این روش‌ها را شرح می‌دهیم.به طور کلی نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بسیار آسان است؛ در گام نخست برای دریافت این رمز می‌بایست به دستگاه عابر بانک (ATM) مراجعه کنید و گزینه رمز فعال‌سازی را از میان گزینه‌های درج شده انتخاب نمایید.برای استفاده از دستگاه ATM دو روش وجود دارد که به واسطه آنها می‌توانید رمز پویا را فعال کنید؛ روش نخست استفاده از اپلیکیشن بوده و روش دوم نیز به واسطه پیامک است.در روش اپلکیشن، برای فعال‌سازی به واسطه دستگاه عابر بانک باید بدانید که یک پیامک به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.همچنین می‌بایست به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه کنید و پس از دریافت اپلیکیشن بانک، عددی که به شما پیامک شده را به همراه سریال مندرج را باید در آن اپلیکیشن درج نمایید تا رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کنید.در روش پیامک، برای دریافت رمز یکبار مصرف پیامکی هم می‌بایست 4 رقم آخر کارت را به سرشناسه‌ای که برای شما ارسال می‌شود را باید در پیامی جداگانه ارسال کنید.لازم به ذکر است که دریافت رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا کارت‌های بانکی برای شخص هیچ هزینه‌ای به همراه ندارد. همچنین باید دقت کنید که فقط شماره موبایل شخصی که در بانک ثبت شده است برای انجام مراحل دارای اعتبار بوده و اگر به هر دلیلی بخواهید با یک شماره تلفن دیگر این مراحل را طی کنید، می‌بایست آن شماره را در سیستم بانک به صورت حضوری در شعب بانک مورد نظر خود ثبت نمایید.


منبع :isna

چگونه فایل‌ها را از آیفون‌ و‌ آی‌پد به رایانه منتقل‌کنیم؟

بسیاری از کاربران iOS برای انتقال فایل از آیفون و آی‌‌پد به کامپیوتر با مشکل مواجه هستند اما به لطف مهندسان نرم‌‎افزار این مشکل نیز برطرف شده است.انتقال فایل از آی‌پد و آیفون به دلیل محدودیت‌های سیستم عامل iOS همواره کار دشواری برای کاربران بوده است.اپلیکیشن «داکیومنتس» از گروه «ردل» یک فایل منیجر کاربردی است که انتقال فایل از دستگاه‌های الکترونیک مبتنی بر سیستم عامل iOS به کامپیوتر را راحت‌‌تر می‌کند.
این اپلیکیشن هر نوع فایل از اسناد ورد و اکسل گرفته تا عکس و ویدئو را به‌راحتی از آی‌پد و آیفون به کامپیوتر شخصی انتقال می‌دهد. البته ویژگی‌های این برنامه تنها به انتقال فایل محدود نمی‌شود، داکیومنتس می‌تواند تبدیل به پخش‌کننده موسیقی و ویدئو، دانلود منیجر و پی‌دی‌اف خوان گوشی هوشمند شود. این برنامه همچنین امکان ذخیره ضمیمه ایمیل و ذخیره صفحات سایت را دارد.
در این برنامه توجه خاصی به جزئیات شده که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد داکیومنتس به شمار می‌رود. این اپلیکیشن در آی کلاود، دراپ‌باکس و گوگل درایو نیز کار می‌کند. این اپلیکیشن به صورت  رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. داکیومنتس از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی، پرتغالی، روسی، چینی، اسپانیایی و ویتنامی پشتیبانی می‌کند.
چگونه فایل‌ها را از آیفون‌ و‌ آی‌پد منتقل‌کنیم؟



منبع :جهان نیوز

راه‌اندازی ۵G در ۱۶ کشور آسیایی تا سال دیگر

راه‌اندازی ۵G در ۱۶ کشور آسیایی تا سال دیگر
طبق پیش بینی کنگره جهانی موبایل، تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶ کشور در آسیا و اقیانوسیه نسل پنجم ارتباطات (۵G) را راه اندازی می‌کنند و سهم سرمایه‌گذاری اپراتورها از این فناوری به ۶۳ درصد می رسد.

به نقل از رگولاتوری، معاونت راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، گزارش کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۹ (GSMA) در خصوص آینده نسل پنجم ارتباطات (۵G) را منتشر کرد.

براساس این گزارش، اپراتورهای موبایل در منطقه آسیا- اقیانوسیه تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۵۷۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد که سهم عمده آن، حدود ۳۷۰ میلیارد دلار، برای توسعه نسل پنجم (۵G) خواهد بود. بر همین اساس سهم ۱۴ درصدی نسل پنجم تلفن همراه از سرمایه‌گذاریهای اپراتورها در سال ۲۰۱۸ به ۶۳ درصد در سال ۲۰۲۵ می‌رسد.

کره جنوبی در میان کشورهای آسیا- اقیانوسیه در راه‌اندازی ۵G پیشگام بوده و تا پایان سال ۲۰۱۹، حدود ۱۰ درصد از مشترکانش به شبکه ۵G متصل می شوند. همچنین براساس اعلام وزیر علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور، ۲۶۰ هزار نفر برای سرویس ۵G ثبت‌نام کرده‌اند.

براساس این گزارش، به جز کره جنوبی، کشورهای استرالیا، گوام، هنگ کنگ، جزایر ماریانای شمالی و فیلیپین تا پایان سال ۲۰۱۹ و ۱۰ کشور دیگر از جمله چین و ژاپن تا پایان سال ۲۰۲۰ شبکه ۵G را پیاده‌سازی خواهند کرد.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه فناوری ها و سرویس های موبایل در منطقه آسیا- اقیانوسیه ۱.۶ تریلیون دلار (معادل ۵.۰۳ درصد GDP این منطقه) ارزش اقتصادی در سال ۲۰۱۸ ایجاد کرده، پیش‌بینی شده است شکاف بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در این منطقه در حال کاهش است. تا جایی که در ۷ سال آینده، ۸۵۰ میلیون نفر در این منطقه استفاده از اینترنت موبایل را برای اولین بار تجربه خواهند کرد که در نتیجه آن تعداد کل کاربران اینترنت موبایل در سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲ درصد جمعیت این منطقه خواهد رسید.

براساس گزارش GSMA، نسل پنجم تکامل اجتناب‌ناپذیر شبکه تلفن همراه است و اگر شرایط مناسبی فراهم شود فرصت های اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی ایجاد خواهد کرد از جمله اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرف ۱۵ سال آینده حدود ۹۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد منطقه آسیا – اقیانوسیه کمک کند.

همانگونه که سرعت رو به تکامل فناوری دیجیتالی، زمینه ظهور خدمات و برنامه‌های کاربردی جدید را فراهم می‌کند و سبک زندگی، کار و ارتباطات مردم را تغییر می‌دهد، از سوی دیگر مدل کسب و کار سنتی اپراتورها را نیز تحت فشار قرار می‌دهد و بسیاری از اپراتورها باید به دنبال توسعه کسب و کار خود و کشف راه های جدید کسب درآمد باشند.

براساس گزارش کنگره جهانی موبایل، این تغییرات در حال حاضر حوزه فعالیت رگولاتوری‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. رگولاتوری‌های برخی از کشورهای منطقه آسیا- اقیانوسیه در حال مطالعه و بررسی مقررات‌گذاری در زمینه ۵G هستند و برخی هم بر موضوعات حیاتی دیگری مانند مقررات‌گذاری در زمینه پرداخت دیجیتال و هویت دیجیتال تمرکز کرده‌اند تا راه را برای دیجیتال سازی جامعه خود هموار کنند.

منبع : خبر گزاری مهر