رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

گوگل از گوشی های هوشمند پیکسل ۴ رونمایی کرد

شرکت گوگل از گوشی های هوشمند جدید پیکسل رونمایی می کند. این گوشی ها دوربین های با کیفیت تر، یک سنسور رادار برای ردیابی حرکات دست و دستیار مجازی سریعتری دارند.

گوگل از گوشی های هوشمند پیکسل 4 رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت گوگل از گوشی های هوشمند جدید پیکسل رونمایی می کند. این گوشی ها دوربین های با کیفیت تر، یک سنسور رادار برای ردیابی حرکات دست و دستیار مجازی سریعتری دارند ولی این گوشی ها هیچ ویژگی منحصر به فردی برای جدا کردن آنها از رقیبانشان و از بین بردن نگرانی ها در مورد قیمت ندارند.

از گوشی های پیکسل4 در کنفرانس سالانه نیویورک رونمایی شد. گوگل در این کنفرانس از اولین لپ تاپ خود با قیمت متوسط،  اولین ایرباد های بی سیم با فناوری جدید و اسپیکر های کوچک رونمایی کرد.

 گوگل تقریباً چهار سال پیش شروع به ساخت سخت‌افزار کرد تا نشان دهد می تواند هوش مصنوعی را بهتر و سریعتر از رقبایش در تجهیزات جای دهد و قول داد که مشتریان برای آن سر و دست می شکنند.

 این استراتژی نتایج متفاوتی در پی داشته است ولی بزرگترین شرکت جستجوی جهان همچنان رو به جلو می‌رود و قصد ندارد میدان را در اختیار شرکت آمازون، فیس بوک یا سایر رقیبان قرار دهد. این شرکت ها بر روی سخت‌افزار سرمایه گذاری می کنند تا مشتریانشان زمان بیشتری بر روی خدمات آنها صرف کنند.

پرفروش ترین محصولات گوگل تجهیزات دارای قیمت پایین آن بوده است ولی هنوز با سود دهی بسیار بالا فاصله دارد. تجهیزاتی که دارای قیمت بالاتری هستند مثل گوشی های پیکسل، نسبت به رهبران این صنعت مثل سامسونگ و اپل خواهان کمتری دارند و دلیل آن بازاریابی کمتر و رقابت سخت است.

 به نظر تحلیلگران، مردم در حال حاضر ترجیح می دهند به جای گوشی های مجهز بیش از 800 دلاری، گوشی های هوشمند ارزان قیمت تری داشته باشند. این خبر برای پیکسل3a که در ماه می با قیمت آغازین 399 دلار رونمایی شد خبر خوبی است. این گوشی همچنان در چند کشور مثل ژاپن و آلمان که قرار است پیکسل4 در آنها به فروش برسد، در دسترس است. هند که پیکسل3a در آن فروش میرود هنوز تراشه‌ رادار پیکسل4 را تایید نکرده است.

 رونمایی از محصولات جدید توسط گوگل آهسته و آگاهانه بوده است. این شرکت می گوید همین که محصولاتش در بازار باشند برای برند آن خوب است.

فروش پیکسل نسل 4 با قیمت 799 دلار برای صفحه نمایش های 5.7 اینچی (14.5 سانتی متر) و 899 دلار برای صفحه نمایش های 6.3 اینچی آغاز می شود.

 ویژگی جدید این گوشی بر اساس تکنولوژی رادار باعث می‌شود کاربران با تکان دادن دستشان بر بالای صفحه فرمان بدهند.

 این گوشی ها لنزهای تله فوتو دارند و با آنها می توان از آسمان شب عکاسی کرد.

 لپ تاپ جدید لمسی 13.3 اینچی این شرکت از نوع پیکسل بوک باقیمت 649 دلار رونمایی شده است.

 گوگل همچنین از نسل دوم ایرباد تمام بی سیم خود به نام  پیکسل باد هم رونمایی کرده است که قیمت اولیه آن 179 دلار است.

منبع :tasnimnews

تصاویر درازترین موبایل دنیا با قابلیت تغییر رنگ

اندی روبین، مدیر ارشد اجرایی شرکت اسنشال در توئیتر خود تصاویری از یک موبایل جدید منتشر کرده که بلندتر و نازک‌تر از موبایل‌های معمول است.

خبرگزاری مهر: به نقل از انگجت، تاکنون موبایل های زیادی در اندازه ها و اشکال گوناگون ساخته شده اند. اما به نظر می رسد دستگاه آینده شرکت اسنشال از بقیه متمایز است.این دستگاه «پروژه جم»(ProjectGem) نام دارد.

تصاویر درازترین موبایل دنیا با قابلیت تغییر رنگ

اندی روبین یکی از بنیانگذاران اندروید و مدیر ارشد شرکت اسنشال در حساب کاربری توئیتر خود تصاویری از یک دستگاه جدید منتشر کرده که در مقایسه با موبایل های فعلی بلندتر و نازکتر است.

تصاویر درازترین موبایل دنیا با قابلیت تغییر رنگ


تصاویر دیگر این موبایل نشان می دهند پشت دستگاه یک ماده تغییر رنگ دهنده وجود دارد که از زوایای مختلف با رنگ های متفاوتی دیده می شود.

اسنشال در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد ادامه تولید موبایلPH-1 ( نخستین دستگاه این شرکت) را متوقف کرده است. اما روبین قول داد آپدیت های نرم افزاری برای آن را منتشر کند.

آموزش ۷ روش کاهش حجم فیلم و ویدیو به صورت آنلاین

ویدیو ها بسته به کیفیت و مدت زمان خود می توانند حجم زیادی از حافظه را اشغال کنند و ما در برخی مواقع نیاز داریم تا اقدام به کاهش حجم آن ها کنیم. در این زمینه شما می توانید بدون نصب برنامه و.. از سرویس های آنلاین کمک بگیرید.

نحوه تغییر و کاهش حجم ویدیو و فیلم آنلاین بدون افت کیفیت

تقریبا اکثر فیلم هایی که ما میبینیم به نوعی فشرده شده اند زیرا یک ویدیو ۱۰۸۰p HD می تواند برای هر دقیقه حتی حدود ۱۰٫۵ گیگابایت حافظه را اشغال کند. اما باز هم ممکن است نیاز به کاهش حجم بیشتری داشته باشیم. امروزه استفاده از ویدیو ها به خصوص در شبکه های اجتماعی رو به افزایش است و برای قرار دادن کلیپ در شبکه های اجتماعی و یا ارسال آن ها از طریق پیام رسان ها، ایمیل و.. بهتر ابتدا حجم ویدیو ها را کمتر کنیم.

این فرآیند (با توجه به حجم، سرعت و پهنای باند اینترنت شما) بدون نیاز به نصب برنامه و از طریق سرویس های آنلاین هم امکان پذیر است که بهترین سایت های کم کردن حجم فیلم آنلاین را در ادامه مطلب معرفی می کنیم. این سرویس ها با کاهش جزییات تصویر، حجم فیلم را کاهش می دهند.


کاهش حجم ویدیو آنلاین با VideoSmaller

سرویس کاهش حجم فیلم آنلاین VideoSmaller امکان کاهش حجم فیلم هایی که تا حداکثر ۵۰۰ مگابایت حجم دارند را به شما می دهد. این سرویس رایگان بوده و از فرمت های MP4, AVI, MPEG, MOV هم پشتیبانی می کند. جهت استفاده از Reduce Video size فقط کافیست فیلم خود را آپلود کرده و بعد از انتخاب تنظیمات مورد نظر، فیلم شما کم حجم می شود. برای استفاده از این سرویس دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا با زدن دکمه Browse فایل خود را انتخاب کنید.
  2. با فعال کردن Use low compression level (best quality) می توانید از فشرده سازی سطح پایین برای کیفیت بیشتر استفاده کنید که زمان بیشتری را نیاز دارد. (اختیاری)
  3. در قسمت Scale (reduce) video width می توانید از منوی کشویی مقیاس جدیدی برای عرض ویدیو خود انتخاب کنید. (اختیاری)
  4. با انتخاب گزینه Remove audio from video هم صدا از ویدیو حذف می شود. (اختیاری)
  5. در نهایت با کلیک روی Upload Video، ویدیو شما آپلود می شوند و مورد پردازش قرار می گیرد.

  6. ابزار Clipchamp برای تغییر حجم فیلم آنلاین

    سرویس کم حجم کننده فیلم آنلاین Clipchamp علاوه بر امکان کاهش حجم یک فیلم، امکان کاهش حجم ویدیو آنلاین دسته ای (چند فیلم) را به صورت همزمان را هم به شما می دهد. در کنار امکانات خوبی که این سرویس به شما می دهد، روی فایل خروجی واتر مارک این سرویس هم ثبت می شود که برای حذف آن باید هزینه پرداخت کنید. پس از ثبت نام رایگان در این سرویس، می توانید از ابزار فشرده سازی ویدیو، ضبط ویدیو فوری از مرورگر و ویرایش ویدیو استفاده کنید. همچنین از فرمت های ۴K هم ساپورت می شود.

  7. فشرده کرده ویدوی ام پی فور با MP4COMPRESS

    سرویس آنلاین MP4COMPRESS به طور اختصاصی برای کاهش حجم فیلم به صورت آنلاین و برای ویدیو هایی که با فرمت MP4 و حداکثر ححم ۵۰۰ مگابایت هستند ساخته شده است. محیط سایت ساده بوده و به راحتی با آپلود ویدیو خود، فایل فشرده شده را پس از پردازش دانلود کنید.

  8. سایت کاهش حجم ویدیو آنلاین YOUCOMPRESS

    ابزار کاهش حجم ویدئو آنلاین YOUCOMPRESS قادر است فایل هایی با فرمت MP4, MOV, MP3, PDF, PNG, JPEG, JPG, GIF را فشرده کند. استفاده از این سرویس ساده و رایگان می باشد. فایل ها پس از کاهش حجم و دانلود شما، مدتی بعد از روی سرور حذف می شوند تا شما با اطمینان خاطر بیشتری بتوانید از این سرویس استفاده کنید.

  9. Aconvert برای کاهش حجم فیلم آنلاین

    سرویس Aconvert در زمینه تبدیل فرمت فعالیت می کند. اما شما در قسمت تبدیل ویدیو، می توانید جهت کاهش حجم ویدئو آنلاین هم از این سرویس استفاده کنید. پس از انتخاب ویدیو در قسمت Browse فرمت خروجی مد نظر را از قسمت Target format انتخاب کنید. حال منوی کشویی Options را باز کرده و گزینه Change Size, Bitrate or Frame rate را انتخاب کنید تا گزینه های بیشتری برای شما باز شود. حال با کاهش سایز، فریم، Bitrate و.. حجم فیلم را کاهش دهید.

  10. آموزش کم کردن حجم فیلم آنلاین با سایت Apowersoft

    در سایت  Apowersoft هم که یک ابزار تبدیل کننده است، می توانید فیلم های خود را فشرده کنید. در این سرویس محدودیتی برای طول فیلم، اندازه خروجی و.. نخواهید داشت و بسته به میزان فشردگی مورد نیاز، می توانید حالت های مختلف را امتحان کنید. همچنین قابلیت پردازش همزمان چند فیلم در این سرویس در کنار کاهش حجم ویدیو آنلاین، ویرایش و تبدیل فرمت ویدیو پشتیبانی می شود.

  11. استفاده از سرویس CloudConvert برای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت آنلاین

    تقریبا با بیشتر سرویس های تبدیل کننده فرمت می توان تنظیماتی برای تغییر کیفیت فیلم و در نتیجه کاهش حجم فیلم بصورت آنلاین در اختیار داشت که CloudConvert هم جزو آن ها است. پس از انتخاب فرمت مورد نظر خود، تنظیماتی مانند سایز، فریم و.. را تغییر دهید تا حجم ویدیو مورد نظر کاهش یابد. این سرویس تا حجم ۱ گیگابایت یا ۲۵ دقیقه ویدیو در روز رایگان است. از آن جایی که سرویس های تبدیل کننده به صورت خودکار کار کاهش حجم را انجام نمی دهند، شما به صورت دستی با تغییر سایز، کاهش فریم و.. می توانید حجم فیلم ها را بسته به نیاز خود کاهش دهید.

    روش های آنلاین ساده و سریع هستن اما اگر به دلایلی مانند سرعت اینترنت و.. نتوانستید به خوبی از این سرویس ها استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم از نرم افزار های های کاهش حجم استفاده کنید .

    منبع : انزال وب

CDN چیست ، چه کاربرد و مزیتی برای سرویس شما دارد؟

احتمالا حروف اختصاری CDN را بار ها مشاهده کردید. شاید در URL ها و شاید در صفحات مختلف وب درباره شبکه آن را مشاهده کرده باشید. اما هیچوقت به نتیجه واحدی درباره چیستی این حروف نرسیدید. CDN چیست؟ دقیقا چه کاری انجام می دهند؟

سرویس CDN سایت چیست؟

به بیان ساده، CDN شبکه ای از رایانه ها است که محتوا را انتقال می دهد. به طور خاص، این دسته از سرورها در موقعیت های جغرافیایی خاصی هستند. آن ها بین سرور مبدا که برخی از محتوای وب در آن قرار گرفته و کاربر دریافت آن را درخواست می کند، یک تونل پر سرعت برای انتقال هر چه سریع تر اطلاعات برقرار می کنند. این هدف اصلی آن هاست.

CDN مخفف چیست؟

CDN مخفف Content Delivery Networks به معنای شبکه های تحویل محتوا می باشد.

انواع سرویس CDN

گفتیم که هدف اصلی آن ها تسریع در انتقال اطلاعات است. اما در دنیای مدرن تصاویر ۲ مگابایتی و کتابخانه های جاوا اسکریپت ۵۰۰kb که ۳ دقیقه طول می کشد تا در وب سایت ها راه اندازی شود، این تاخیر اهمیت کمی دارد. اما اهداف دیگری نیز برای CDN وجود دارد، که با گذشت زمان تکامل یافتند. سرویس CDN به دو دسته تقسیم می شود:

  1. CDN های محتوا محور: در ابتدا، CDN فقط برای محتوای استاتیک (JS، CSS، HTML) بود. شما مجبور بودید بعد از آپلود محتوای خود، آن را به سرویس ابری اطلاع دهید. سپس، ارائه دهندگان سرویس ابری، کش یا Cache مبدا را اضافه کردند و همه چیز را اتوماتیک تر کردند – این بدان معنی است که یک کاربر آدرس CDN را درخواست می کند و سپس CDN آدرس وب سایت مبدا را به طور خودکار درخواست و اجرا می کند.
    بسیاری از CDN ها اکنون آخرین وضعیت وب سایت را ذخیره می کنند تا در صورت درخواست، محتوای سایت همچنان در دسترس کاربران باشد و این امر ثبات را ایجاد می کند تا همه چیز در حالت عادی باقی بماند. بدیهی است، توپولوژی پروکسی معکوس CDN برای این امر ایده آل است، همان طور که گیرنده به طور پیش فرض دریافت کننده همه ترافیک های سرویس می باشد. علاوه بر این، توپولوژی پروکسی معکوس CDN وضعیت بهتری را در وضعیت پر ترافیک وب معین می کند.
  2. CDN های امنیت محور: لایه نهایی عملی که به CDN ها اضافه شده DDoS و محافظت از شبکه است. CDN هایی مانند Incapsula در این امر تخصص دارند. از آن جا که CDN بیرونی ترین لایه زیرساخت وب سایت و اولین گیرنده ترافیک است، می تواند حملات DDoS را زود تشخیص دهد و آن ها را با سرور های مخصوص حفاظت DDoS بنام اسکرابرها مسدود کند، بدون این که آن ها به سرور مبدا برسند و آن را خراب کنند. CDN کاملا در بطن شبکه مستقر است و به عنوان یک حصار با امنیت بالای مجازی عمل می کند و از حمله به وب سایت و وب اپلیکیشن شما جلوگیری می کند.
  3. بزرگترین سرورهای CDN

    برخی از بزرگ ترین شرکت های ارائه دهنده فضای CDN شرکت هایی مانند Akamai، AWS Cloudfront، Cloudinary، Incapsula، MaxCDN، Fastly هستند.

    بهترین CDN ایران

    شرکت های پارس پک و ابر آروان جزو شرکت های مطرح در زمینه ارائه سرویس CDN در ایران هستند.

    راه اندازی CDN

    پیاده سازی و اجرای CDN به طور معمول مستلزم تغییر برخی از فایل های DNS در صفحه کنترل رجیستر (ارائه شده توسط شرکتی که نام دامنه شما را اجاره می دهد) می باشد. این باعث می شود که ابتدا ترافیک به CDN برخورد کند، که در واقع یعنی به وب سایت شما برخورد می کند. از آنجا که همه این موارد در پشت صحنه اتفاق می افتد (از طریق IP)، این روند برای کاربر شفاف نیست.

    چگونگی شبکه CDN

    برای کار کردن یک سرویس CDN، باید گیت ورودی پیش فرض برای کلیه ترافیک های ورودی باشد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید تنظیمات DNS دامنه اصلی خود (به عنوان مثال، domain.com) و زیر دامنه های خود را اصلاح کنید (به عنوان مثال، www.domain.com، img.domain.com).

  4. انواع cdn
  5. برای هر زیر دامنه، CNAME خود را اصلاح کنید تا به یک آدرس زیر دامنه ارائه شده به CDN (به عنوان مثال، ns1.cdn.com) اشاره شود. در این حالت، نتیجه این می شود که DNS به جای اینکه به سرور اصلی شما هدایت شود، همه بازدید کنندگان را به CDN مشخصه هدایت می کند. اگر هر یک از این موارد گیج کننده به نظر می رسد، نگران نباشید. ارائه دهندگان سرویس CDN امروز دستورالعمل های قدم به قدم را ارائه می دهند تا بتوانند مرحله فعال سازی را به شما با زبان ساده منتقل کنند. علاوه بر این، آن ها از طریق تیم پشتیبانی خود کمک می کنند. کل مراحل به چند کپی و پیست (Paste) و ایجاد فایل CDN می رسد و معمولا حدود پنج دقیقه طول می کشد.