رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

رسانه آموزشی لرن دی ال

ما در آکادمی آموزشی لرن دی ال شما را با علم صحیح راه اندازی وب سایت آشنا می کنیم.

پلاگین خطرناک وردپرس کار را برای هکرها آسان می‌کند

آسیب‌پذیری یکی از پلاگین‌های وردپرس موجب شده تا هکرها از آن برای نفوذ به وب‌سایت‌ها استفاده کنند.

پلاگین خطرناک وردپرس کار را برای هکرها آسان می‌کند

کارشناسان امنیتی می‌گویند یک پلاگین به راحتی را در پلتفورم وردپرس یافته‌اند که از طریق آن می‌توان سایت‌های مختلفی را تسخیر کرد. پلاگین یادشده دبلیو پی دیتابیس ریست نام دارد و برای بازتنظیم پایگاه‌های داده به کار می‌رود. از طریق این پلاگین می‌توان پایگاه‌های داده را به طور کامل یا نسبی بازتنظیم کرد؛ بدون آنکه نیازی به بازنصب کامل وردپرس باشد.
پلاگین یادشده در بیش از 80 هزار وب سایت مورد استفاده قرار گرفته و لذا امکان حمله هکری به همه آنها وجود دارد. 
اولین بار شرکت امنیتی وردفنس از آسیب پذیری این پلاگین مطلع شد. این شرکت هشدار داد که آسیب پذیری یادشده برای بازتنظیم کامل یا جزئی وب سایت‌ها قابل استفاده است. هکرها از این طریق می‌توانند به پست‌ها، صفحات، نظرات، کاربران، محتوای ارسالی و غیره در عرض چند ثانیه دسترسی یابند. وردپرس هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

منبع :ایتنا

«زیلینک» چیست و چگونه مشکل کاربران اینستاگرام را حل می‌کند؟

اینستاگرام در چند سال اخیر به محبوبیت قابل توجهی بین کاربران فضای مجازی در دنیا دست پیدا کرده و با بیش از 2 میلیارد کاربر امروز بعد از فیسبوک به دومین شبکه اجتماعی محبوب دنیا تبدیل شده است. کاربران ایرانی هم همانند دیگر کشورها، استقبال چشمگیری از این شبکه اجتماعی داشته‌اند و همین مسئله باعث شده کاربران کشورمان که از برخی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها محروم هستند، حساب ویژه‌‌ای روی اینستاگرام باز کرده و از ین پلتفرم علاوه بر اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی، در زمینه‌های مختلف از جمله معرفی و فروش محصولات، ارتباط با مشتریان و دنبال کنندگان و … استفاده کنند.

اما یکی از معضلاتی که کاربران اینستاگرامی با آن مواجه هستند، اشتراک‌گذاری روش‌های تماس در بخش بیو پروفایل است چراکه اینستاگرام تنها امکان قرار دادن تنها یک لینک را به کاربر می‌دهد. همین مسئله موجب شده یکی از برنامه‌نویسان ایرانی این مشکل را با ره‌اندازی سرویسی به نام «زیلینک» حل کند. در ادامه گفت‌و‌گویی داریم با مصطفی الهیاری، طراح سرویس زیلینک، تا اطلاعات بیشتری از این سایت کسب کنیم.
زیلینک چیست و چگونه به کاربران اینستاگرام کمک می‌کند؟

زیلینک چیست؟

«به کمک زیلینک و به سادگی، همه افراد به صورت کاملا رایگان می‌توانند یک صفحه اختصاصی برای خودشان داشته باشند که در آن لینک‌های متنوع و یا راه‌های ارتباطی مختلف قرار می‌گیرد. پس از راه‌اندازی، کاربران می‌توانند صفحه اختصاصی خود را در پلتفرم‌های مختلف مثل بیو اینستاگرام یا توییتر به‌اشتراک بگذارند.»

زیلینک چه مشکلی را حل می‌کند؟

«به کمک زیلینک افراد ‌می‌توانند به جای داشتن یک لینک در بیو اینستاگرام چندین لینک داشته باشند. همچنین زیلینک یک واسطه بین تمام لینکها و صفحات و خدمات شما ( مثل شماره تلفن، سایت، فروشگاه اینترنتی، محصولات، پروفایلها، شبکه های اجتماعی و …. ) و دنبال‌کنندگان شما می‌شود و این می‌تواند کمک کند کاربرها در انتها به چیزی که نیاز دارند برسند. برای مثال اگر می‌خواهید از طریق تلگرام با شما صحبت کنند یا اگر می‌خواهید که از سایت شما بازدید کنند، افراد می‌توانند روی لینک هرکدام کلیک کنند. در کل می‌توان از زیلینک به عنوان نوعی کارت تبلیغاتی نام برد.»

مهمترین ویژگی‌های زیلینک چیست؟

«سادگی. زیلینک خیلی ساده است ولی با همین سادگی توانسته یک مشکل بزرگ و مهم را حل کند.»

زیلینک رایگان است؟

«بله، امکانات زیلینک کاملا رایگان هستند.»

مشتریان چگونه از امنیت داده‌هایشان مطمئن باشند؟

«توسعه زیلینک با رعایت تمام موارد امنیتی انجام گرفته و اطلاعات کاربرها کاملا محفوظ است. البته کاربران در زیلینک دیتای محرمانه‌ای را وارد نمی‌کنند و اطلاعات کاربر همان چیزی است که به مخاطبین نمایش داده می‌شود.»

منبع : ای تی ایران

احتمال ورود هواوی به بازار کامپیوترهای دسکتاپی

طبق گزارشی جدید هواوی تحقیقات بازار برای ساخت و تولید کامپیوترهای دسکتاپی را آغاز کرده است. این شرکت پیشتر طیف وسیعی از محصولات الکترونیک مصرفی را در سبد کالاهای تولیدی اش داشته که از تلفن های هوشمند گرفته تا لپ تاپ ها را شامل می شد و حالا ظاهرا قصد دارد وارد حوزه دیگری شود.

لپ تاپ های سری میت بوک هواوی نیز با موفقیت توانستند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب نمایند. لازم به یادآوری است که هواوی پیشتر نیز اقدام به تولید کامپیوترهای دسکتاپی کرده بود اما این محصولات را صرفا در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار می داد و حالا ظاهرا قرار است کامپیوترهای دسکتاپی هواوی برای نخستین بار در اختیار عموم مصرف کنندگان قرار بگیرند.

گزارش ها در مورد تحقیقات هواوی در این باره و ساخت سیستم دسکتاپی توسط یکی از کاربران وبسایت چینی ویبو منتشر شده است. بر این اساس شرکت مورد بحث تحقیقات مختلفی را در دست انجام دارد و برای دریافت نظرات و اطلاع از امکانات درخواستی کاربران نیز نظرسنجی های لازم را از تعدادی از آنها به عمل آورده است. بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که هواوی فرایند ساخت نمونه های اولیه از این پی سی ها را آغاز کرده است.

پستی که در این باره روی وبسایت ویبو قرار گرفته است حاوی مشخصات تکنیکی کامپیوترهای دسکتاپی هم بوده است. طبق این اطلاعات پی سی مورد بحث از چیپست Kunpeng 920S (پردازنده بومی هواوی) بهره می برد و از رم تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت نیز پشتیبانی می کند. این سیستم دسکتاپی همچنین به کارت گرافیک اختصاصی مجهز شده که این نکته نشان می دهد احتمالا با یک سیستم گیمینگ طرف هستیم یا نسخه ای از آن چنین مشخصه ای دارد.

از آنجا که کامپیوترهای تجاری در شرکت های مختلف با موفقیت روبرو بوده اند هواوی در نظر دارد با افزایش ظرفیت های تولید خود این گروه از کاربران را نیز با خود همراه نماید. البته اشاره کنیم که هواوی هنوز این خبر را تایید نکرده است و نمی توان با اطمینان در مورد صحت آن نظر داد.

منبع : دیجیاتو

با Mag1 آشنا شوید؛ کوچک‌ترین لپ‌تاپ مجهز به تاچ‌پد در جهان

با Mag1 آشنا شوید؛ کوچک‌ترین لپ‌تاپ مجهز به تاچ‌پد در جهان

در گذشته‌هایی نه‌چندان دور، لپ‌تاپ‌هایی که تحت عنوان نت‌بوک (NetBook) شناخته می‌شوند، بر بازار حکمرانی می‌کردند. اما همانند دایناسورها، سرنوشتی چون انقراض در انتظارشان نبود و با ورود شرکت‌هایی همچون اپل و سامسونگ، از صحنه روزگار محو شدند.

با این حال و با توجه به تصمیم برخی از شرکت‌ها برای احیای محصولات و کنسول‌های قدیمی، شرکت چینی Magic Ben نیز به این جرگه پیوست و این قبیل لپ‌تاپ‌ها را با محصول جدید خود به نام Mag1، باری دیگر به چرخه حیات اضافه کرد.

ابعاد بدنه این لپ‌تاپ کوچک حدود 20.7 در 14.6 سانتیمتر عنوان شده و ضخامت بدنه آن نیز به 1.8 سانتیمتر می‌رسد که تقریبا با اندازه یک کاغذ A5 برابری می‌کند. وزن Mag1 نیز کمتر از 700 گرم عنوان شده و این یعنی می‌توان این لپ‌تاپ را با خیال راحت و بدون کمترین نگرانی در خصوص وزن و ابعاد، حمل کنند.

نکته جالب در خصوص Mag1 این است که تعداد درگاه‌های آن بیشتر از یک مک‌بوک است به طوری که از یک درگاه USB 3.0، یک درگاه USB-C، یک ورودی کارت حافظه میکرو SD، یک سوکت صوتی و بالاخره یک درگاه میکرو HDMI بهره می‌برد.

این لپ‌تاپ با وجود مشخصات قابل قبول، از قیمت بسیار مناسبی نسبت به لپ‌تاپ‌های موجود در بازار بهره می‌برد. در Mag1 از پردازنده Core M3-8100Y، رم 16 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی استفاده شده است.

نمایشگر Mag1، لمسی بوده و از رزولوشن 2560 در 1600 و نسبت ابعاد 16:9 برخوردار است. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از قلم استایلو، کیبورد مجهز به نور پس زمینه و حسگر اثر انگشت اشاره کرد.
باتری Mag1 از نوع لیتیوم یونی بوده و قادر است با یک بار شارژ کامل، بین 6 تا 9 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. این محصول را می‌توان با قیمت 789 دلار خریداری کرد.